Szelidi-tó futás kontrollált pulzussal

Szelidi-tó futás kontrollált pulzussal

 9 

szelidi_selfie.jpg

Egy ideje pulzusmérővel futok, ennek főpróbája volt ez a szelidi verseny. Az előző évi versenyhez képest kibővült csapattal érkeztünk, kis feleségemen és két unokatesómon kívül az unokaöcsém is eljött velünk, ők masszív strandolást terveztek az alatt a három óra alatt amíg én körbekocogom párszor a tavat, ehhez megvolt az ideális 30 fok körüli hőmérséklet, magas páratartalommal. Oké futáshoz, nem a legjobb, de én szeretem és bírom ezt az időjárást.
A hangulat a szokásos barátságos, családias, nincs tömeg, nincs nagy csinadratta, de minden helyén van. Én ezt várom egy versenytől: ne legyünk nagyon sokan, legyen jó a pálya, legyen érem, és legyen valami extra (strand, zsíroskenyér, sőt akinek igénye volt rá még kígyófarkás technikai pólót is vehetett). Itt minden pipa.
A haditerv az volt, hogy az első kört a versenytempós pulzusom alatt tartva teszem meg, közben pedig érzésre eldőntöm, hogy mi lesz tovább. Megmondom milyen pulzuskontrollal futni egy verseny elején: rohadtul frusztráló. Sorra húz el melletted mindenki. Lelkesek, vágtáznak, lobog a hajuk a szélben. Te meg a kényelmi zónádban tötymörögsz. Tízszer átgondolod, hogy jó-e ez így. Aztán amikor 5-6 km után kezded utolérni az első felborult embereket, meg azt tapasztalod, hogy a nagy hőség ellenére nem kell percekig depózni a frissítőknél, akkor elkezded átgondolni a helyzetet, és méltányolni, hogy még mindig van erőd, olyan, mintha most kezdtél volna futni.
Azt azért eldöntöttem, hogy kb 5 ütéssel feljebb emelem a második körre a határt, mert az én idegeim sincsenek kötélből, valamint a hat perces tempós magamhoz képest azért hervasztóan lassú… A rajtzónában profi kísérőcsapat várt, feleségem fotóz, bíztat, unokahúgom pacsizik, a két srác pedig hűs vízbe mártott szivacslabdát ad be, hogy fejemre nyomva hűthessem magam. Nagyon lelkesítő, amikor az ember hozzátartozói ennyire ott tudnak lenni egy versenyen! 🙂

szelidi_frissites.jpg

Szóval átnyomtam az órát egy zónával feljebb, és már ettől a pár szívdobbanással magasabb tempótól elkezdtem előzgetni. Jó 20 mp-el gyorsabb tempót jelentett ez a tartomány, testileg pedig egy komfortos, “bármeddig tudnék így futni” érzést. Jött az endorfin rush is 17-18 km körül, ha utolártem valakit, akkor megnyújtott léptekkel, határozottan tudtam ellépni mellette. A kevés aszfaltos szakasz egyikén szippantós kocsi jött szembe, mutattam a sofőrnek hogy dudáljon, vette is a lapot, nyomta kürtöt, én meg vadul vigyorogtam. 😀
A harmadik kör elején jött szokásos lelkes szurkológárda, még egy potya smacit is loptam a feleségemtől, okosan fuss, mondta, én meg bólogattam, hogy azt teszem, és előzgettem tovább az embereket max 155-el.
Aztán a tó túloldalán az utolsó frissítőtől jöhetett az ereszd el a hajam, 5:20-as tempó, majd 5:15 alatti kilométerek, végül utolsó szakaszra 4:48, vigyorgva, 180 körüli max pulzussal… Nagyon nagy élmény volt a végén gyorsulni, komolyan mondom. 🙂
A legjobb ugye ebben a versenyben a zsíroskenyér, és a strand, bár futás után óvatosan másztam be a vízbe. Kiderült, hogy annyira leégtem a napon a verseny közben (ideális időpont pecsenyére sötéshez a 10-13 óra közötti szakasz), hogy a hűs habokban szabályosan rázot a hideg. Azért ellubickoltam egy jó fél órát.

Ezt a versenyt nagyon jól megcsináltam.

Idő: 03:12:03
Táv: 33.9 km
Tempó: 05:40
Átlagpulzus: 151

szelidi_utan.jpg

12 thoughts on “Szelidi-tó futás kontrollált pulzussal

  1. Gratulálok, okos futás!
    Futás közben nyomkodtad az órát? én egyszer próbáltam ilyet, le is tettem róla, ezért inkább nem álltam meg, hagytam, hogy folyamatosan jelezzen az óra 🙂

    Amúgy milyen Timex?

  2. Gratulálok! Ez a jó a pulzusmérős futásban. Nincs nagyhalál se közben, se a végén. Az elején mindenki elhúz mellettünk szituáció nekem is ismerős, de a verseny háromnegyedénél fordul a kocka. :)))

  3. @rrroka: Hello!
    Én is bedobnék egy kérdést. A pulzusmérő pántja mindig kidörzsöli a mellkasomat. Nálad ez nem fordult vele elő? Ha igen, mi volt a megoldás? Lazítottam is a pánton,leragasztottam a pántot,és mégis… 🙁

  4. @kiralysannyi: kidörzsölte nekem is eleinte, két futás közt bekentem hámosítóval (sudokrém vagy körömvirág), egy idő után megedződött a bőrőöm, már nem dörzsöli ki. ha folyamatosan hónapok óta ez történik, akkor nincs ötletem. :/ esetleg fordítsd el a szenzort oldlara vagy hátra, ha jól tudom úgy is mér, és talán nem dörzsöl.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük