Összehasonlító elemzés: Garmin WTF: Buda és Hello Pilis: Pap-rét

Ááá, hát milyen mázlink volt mindkét versenyen az ősz utolsó napjaival? Aranyló erdő, csodás fények, rövidnadrágos időjárás, tuti útvonalak, pajtások. Mi kell még? Hogy eltöröljék az óraállítást. De ez nem érinti egyik versenyt sem, csak úgy mondtam. Tehetetlen és tehetségtelen politikusaink elsiklanak a “keményen dolgozó kisembereket” leginkább érintő probléma fölött: túl korán sötétedik. Kedves képviselő, kérlek kuksizz körbe! Éjsötétbe burkolózva tántorgunk hazafele már 16:30kor! Ez mi? Moszkában, Kijevben, de még Bukarestben is tovább van világos! Legyen végre rend!

És most, sport!

Hello Pilis, kilátás Borjúfőről
Garmin Way To Forest Buda, mászás a felénél

A parkolás a WTF-en (a “Way to The Forest” rövidítése, hogy világos legyen) botrányos volt, de mentségükre legyen szólva: ők előre megmondták, leírták több helyen, nem volt meglepetés. Ennek ellenére ez a verseny leggyengébb pontja, ám lehetne javítani rajta, annyiban, hogy ha megtelt a Szépjuhászné, akkor egy láthatóságis ember eltanácsolt mindenkit a behajtástól, hogy ne kelljen az autók között bágyadtan sétálgató futókat is kerülgetve zurückolni. Tovább növelte a stresszt, hogy 9-ig volt rajtszám átvétel a 10 órási rajthoz (persze valószínüleg senkit nem küldtek haza, ha 9 óra 20 perckor érkezett), így több, mint egy órát kellett ácsorogni a kisvasút állomásán, szerencsére sütött a nap, tök jó idő volt, de egy jó kis havas esőben lefele konyult volna liluló szánk.
A Hellón volt hely bőven a Duna-parton, meg a faluház előtt is amikor mi odaértünk, a rajt előtt negyed órával még lehetett átvenni csomagot, és mindez fedett, fütött helyen volt, ami viszont most a felpörgő járványadatok kapcsán volt izgalmas, de amúgy teljesen szabályos. Nyilván elfogultságra ad okot, hogy a Hello Pilisen egy nagyszerű, futóknak és gyerekeiknek szóló könyvet is lehetett dedikáltan beszerezni a szimpatikus szerzőtől, aki egyébként lelkes futó (tőlem).

WTF Buda, 10 km és 21 km rajt
Hello Fellegvár Trail, rajt

A Hello Pilisen három tereptávon lehetett eljutni a legendás Vörös-kőig, ami valószínűleg az egyik legmeredekebb magyar mászóka, az emelkedőt jelző turistajelzésre utalva úgy tartja a futók mondása, hogy “Ha sárga a kör, ne fusd meg!”, ezt próbálom majd népszerűsíteni, mert én találtam ki. Jó érzékkel a Vörös-kő teteje után volt a pályafotós, ahol már mindenki megkönnyebbülten és vidáman robogott le a célig tartó 4 km-es IT szalag gyilkos szerpentinen.
A WTF-en az Erzsébet-kilátóig mászva köphettük ki tüdőnket, amit szponzorkapuban, hátulról napfényes megvilágításban örökített meg az oda kirendelt fotós, de a hat táv közül (három terep, három aszfalt), szerintem csak a terepesek másztak ide fel. Fotó viszont készült bőven, öt vagy hat helyen örökítették meg a futás flowjától felszabadult mosolyú résztvevőket, és ezeken kb másnap már taggelhettük be magunkat és barátainkat.

Hello Pap-rét Trail, lefele Vörös-kő után
WTF Buda, Erzsébet-kilátóból lefele

A WTF egy éremmentes verseny volt, a nyakbaakasztók helyett praktikus, cool, flexelős ruházatot és felszerelést lehetett választani (kapucnis pulcsi, technikai hosszúujjú, tornazsák), üröm az örömben, hogy a logisztikába hiba csúszott, Zsuzsi futótársamnak nem jutott XS-es technikai felső, pedig a szervező eskü alatt vallotta, hogy mindenből a kellő darabszám készült egyedileg. Ez ott és akkor egy eredeti jelentésű WTF élmény és csalódás volt 10 rongyért, de úgy tudom már folyamatban van a cucc pótlása. Keep in touch, kommentbe megírom majd, ha van fejlemény. UPDATE: Zsuzsi pulcsi pótlása megérkezett, sőt válthatott technikairól a kapucnisra! Így kell ezt intézni! 🙂 A célkaja két darab kakaós és/vagy lekváros palacsinta volt, meg light redbull és sokféle szörpi.
Na de mit kaptunk 10 ropiért a Hello Pilisen? Gulyást, vagy rizses-paradicsomos-zöldséges célkaját, kólát, bort vagy fröccsöt ÉS, dobpergés, strandbelépőt a leányfalui termálfürdőbe, ami oltári nagy móka volt, a 16 fokban és napsütésben egy csomóan ücsörögtek a kinti medencében. Én 30+ fokos vízbe kezdem érezni, hogy nem fogok megfagyni, szóval kihagytam ezt a lehetőséget, de majdnem elcsábultam. A Hello Trails versenyek érmei eléggé egyformák, de szépek: geometriai alapon párocska fut bele a naplementébe/ködbe egy verseny helyszínére amúgy nem utaló hegy előtt. Itt is volt logisztikai baki még a korábbi versenyen, az akkor el nem készült érmeket most adták át nekünk a rajtcsomagunkban.

Garmin WTF kapu
Hello Pilis, célterület

A frissítőpontok választékáról nem tudok nyilatkozni, egyik versenyen sem ettem semmit menet közben, rohantam, ilyenkor nincs nekem időm megállni büfézni! 🙂 Különben is az egyik versenyen otthon hagytam, a másikon meg praktikusan a zsák hátsó, cipzáras részébe tettem a poharamat, így csak a tartályból szipákolt vizemmel öblíthettem le a magammal vitt vitatigriseket. A frissítést a Hello Pap-rét trail 28 km-én egyébként jól elszúrtam, a hegyről lefele az utolsó 4 km-en annyira kevés energiám maradt, hogy az addig velem futó női első helyezett két és fél percet vert rám itt lefele. Egyébként is nagyon gratulálok neki, mert a célban egy max fél éves baba várta.
A WTF-en eléggé siettem, de csak úgy magamnak, cél nélkül, lendületből, menet közben nem is néztem hogy állok, végül pont két órán belül beértem a 21 km-es távon.

Egyik versenyre sem vittem tracket az órámon. A WTF pályajelölése és nyomvonala hibátlan volt, nem emlékszem, hogy bárhol bizonytalankodtam volna merre kell menni. Népszerű és szép túrautakon vágtathattunk végig, egy csúf dolog árnyékolta be azt a szép gesztust, hogy a mérőeszköz letétjének ezresét rögtön a célban fel lehetett ajánlani Sallai Zsuzsiéknak adományként, mégpedig az, hogy a némelyik bokára tépőzárral rögzíthető chip pántja koszos volt és bűzlött. Elég undi dolog ez békeidőben is, a járvány közben pedig kifejezetten ellenszenves, hogy a Watchmen nem takarítja le a pántokat.
A Hello Trailesen a traxpace kis RF ID chipjeit rögzíthettük a kezünkre fekete gatyamadzaggal, itt tisztasági probléma nem volt, a pályával viszont akadtak gondok. Több helyen is leszedték, és szándékosan átrakták a szalagokat a kontroll futó elhaladása és a verseny indítása között. Ebből lett például olyan, hogy a rövidebb táv mezőnye szembe jött velünk, legalább tíz embert fordítottam vissza. Kis feleségem túra módban ment egy kört, ő maga pakolt vissza jelzéseket a jó helyre, a Vörös-kő után lefele pedig egy alig járt susnyásba rakta be öt méterre valami vicces rohadék a szalagot, itt a fotósnak szóltam, hogy tegye helyre. A szervezők nagyjából sejtik, ki lehet a felbujtó, vagy tettes, és ha ez bebizonyosodik, akkor ígérik, hogy tudni fogunk róla, ráadásul majd a karma is tesz róla, hogy leessen a fülük az ilyen embereknek.

Összességében mindkét verseny tetszett, és ajánlom! A parkolási és logisztikai problémák miatt a WTF-re nem biztos, hogy mennék jövőre, pedig egy kapucnis pulcsi sokkal kézzelfoghatóbban használható, mint egy érem, a Hello Pilis amúgy vicces és vonzó strandolását meg lehet, hogy bukom, hisz kicsi az esély, hogy a következőn is ilyen szép idő lesz. Jövőre valahol összefutunk!

Érdekes adalék, hogy mindkét versenyen van rókás kontent: a WTF logója tartalmaz egy szmörét, a Vörös-kő 521 méteres építményére pedig szintén egy ravaszdi van pingálva. 🙂

3 thoughts on “Összehasonlító elemzés: Garmin WTF: Buda és Hello Pilis: Pap-rét

1. Róka! A nevezési díjakat nem szerencsés összehasonlítani ebben az esetben. A RUNaway áfá-s, a Hello Trails nem.
    A Szépjuhászné parkolásról meg csak annyit, hogy szerintem tudod mennyi parkoló van ott, az nem a budaörsi Tesco….még le is írtad, hogy előre szóltak a rendezők a parkolás miatt. Megmondom őszintén én már évek óta nem járok oda, mert nem lehet ott parkolni reggel 7-7.30 után. Inkább indulok Budakesziről, ha éppen azon a környéken akarok futkorászni.

1. én különösen parkolás parás vagyok, hülyét tudok kapni, ha vhova időre kell menni, de nehéz vagy nem lehet parkolni. mivel olvastuk a kiírásban, FB-on, mindenhol, h ez nehéz ügy lesz, nem is én vezettem! 😀