Szénás Kör – kiskör is, nagykör is

szenaskor.hu

Ha harmincszor nem hallottam Szilvitől, akkor egyszer sem, hogy “Nem ez volt a legjobb ötletem.”, pedig nem volt a nagy körrel semmi baj. Jó, hát ráment a napunk, és most is fáj még kicsit, de ugye azt csináltuk egész nap, amit szeretünk, szóval ez jóféle fájdalom.
Kellett egy kis lelkiismeret egyengető logisztikai támogatás kis feleségem és Nezumi részéről, mert nem szívesen lépek le otthonról egész napra, de így, hogy ők a kis kör 31 km-es távjának vágtak neki (Andinak első, Nezuminak meglett az aranyérem a harmadik teljesítéssel!) túrázva, nyugodtabb szívvel mentem ki a nagykörre.
Szilvi, érdi futótársam kipihentem érkezett (amennyire a hajnal hatkor startoláshoz ki lehet magunkat pihenni), alig egy hete futott Korinthosz 80-at 8 óra alatt. Kevés embernek javasolnék két ultrát egy héten belül, ő az egyik, egy kis maradvány talpfájdalmon kívül semmi nem gátolta, hogy egy jót napozzunk a Budai-hegységben, majd átruccanjunk a Pilisbe, aztán az utolsó 5 kilométeren elázzunk.

Mit vigyorgunk hajnal hatkor? Nezumi jelzi: neki ez a harmadik lesz.

Egy 75 km-es körre kell némi felkészülés (ja nem is mondtam, igen, ez egy bármikor teljesíthető “hivatalos”, QR-kód leolvasós 75 km, 2175 méter szinttel), térkép nézegetés, track letöltés, víz és kaja számolgatás. Valamiért azt gondoltam 10 óra alatt megleszünk vele (Muhahaha!), így tíz vitatigrist és tíz szeletet (óránként egy, ugye) szuszakoltam be Aonijie márkájú divattáskámba a két literes víztartály mellé, teljesen jól elfért, kicsi kitömött lettem tőle, de mellény oldalsó és első zsebei elnyeltek mindent, 3-4 cucc került csak hátra, még vihettem volna magammal csomó mindent.

Ennyi kaját vittem + egy sör és egy kóla menet közben. Meg vagy nyolc liter víz.

Meg is ettem az összes pürét, meg a fele szeletkét, a babakaja okozott némi eruptív protuberanciát, de a kikondenzálódott anyagot a mágneses térkonfiguráció átmenetileg fenntartotta, így nem lett tradicionális terepfutó gopnik az erdő mélyén.
Szilvi nálam sokkal lazábban nyomta a táplálkozást, “Nem bírom az ilyen műkajákat.”, mondta a jó kis biotechusa joghurtos-málnás cuccomra, ami se nem bio, se nem tech, nem is usa, és hááát málnás meg joghurtos is alig, de nekem vmiért ízlik és van benne L-karnitin, amire most mindenki rá van izgulva. Volt nála hat decathlonos aptonia zselé, egy csomag TUC keksz, egy csomag kesudió, meg egy sportszelet azt kb. ennyi. Ahogy meséli, a keddi napot ő is leginkább kajálással töltötte. 🙂

Ennyi kaja maradt, meg a szép érem.

Aki TLDR útibeszámolótól tart vár, minden egyes jelzésváltást hat bővített mondatban leírva, azok olvassák el az official négyoldalas szöveges itinert (nagyon jó, bár néha kicsit bőbeszédű, pl. Pilicsévtől kb ennyi elég lenne: fuss a kéken vissza a Szénás előtti kék keresztig.)

Nos, fontos elmondani, hogy Szénás nagykörön futni kell a futó szintidőn belüli teljesítéshez. Nem futogatni, kocogni, kényelmesen nézelődve, néha fotózva, kilátóból körülnézve, mert akkor himi-hamar kicsúszunk. Azt mondhatom, hogy Szilvivel mindketten tapasztalt futók vagyunk, ahol lehet futunk lendületesen, kisebb emelkedőket is simán megfutjuk, a lejtők is mennek, komoly eltévedésünk sem volt, mégis épphogy beértünk 12 óra alatt és ha nyitva van a Villa Negra vagy a Kopár csárda, és megiszunk egy-egy kólát, akkor simán oda van a teljesítés. Oké, volt két kis eltévedés, a Csergezántól lefele a murvás út elvitt kicsit balra, de 400 méteres bekötőúttal már vissza is értünk a pályára, illetve a Piliszentlászló előtt volt 200 méter, mert benéztük egy szintén széles úton a piros jel derékszögben balra susnyásba letérését (pedig van nyíl jelzés).
Volt egy szándékos kitérőnk: mivel 32 km-nél a Villa Negránál nem működött a falicsap és a focipálya büféje sem üzemelt, így kicsit letértünk a pirosról egy közkútig, amit Keratomival már felfedeztünk a korábbi Dömösről jöttünk futásaink alatt. Ha itt nem veszel vizet, és a Kopár csárda zárva, akkor a következő 30 km-en a Szeretet-forrás hűs vízéig nincs itató.

Itt tudsz vizet venni!

Ez összesen kb 2 km plusz táv, tereptempóban negyed óra, de az utóbbi kitérő nélkül kb fel kellett volna adnunk, nem lehet 3-4 órát víz nélkül menni nyáron. Meg se próbáld te sem.
Egyszer útba igazítottunk túrázókat (fekete-fehér nyomtatott térképpel a színes túristajeleken…), 3 perc. Bementünk egy sört, meg egy kólát inni két kocsmába, kétszer 4 perc (kellett az íz a sok víz után).

Nagyszénásos. Oda szembe, kicsit jobbra a koporsó alakú hegyre megyünk át. Meg egy kicsit még balra tovább.
A képen elrejtettük Szilvit.

Ezenkívül csak a kutaknál, forrásnál álltunk meg tankolni, amire igencsak szükség volt, mert én bizony elfogyasztottam a két liter húsz kilométer alatt. Bizony-bizony, az tíz liter százon, mint egy öregebb autó. Kétszer is üresre szippantottam a tartályt, ami elég ijesztő tud lenni, ha nem tudod mennyi idő múlva érsz a következő vízvételi helyig, hiszen 5 km terepen lehet 30 perc és 1 óra is.
Trézsi-kút, Szeretet-forrás! CSODA. 15 fokos friss, hűs, finom forrásvíz. Lehűtheted vele a karjaidat, fejed, a zsákba töltve jólesően hűti a hátad. Nagy kortyokban ittuk el a helyi lakosok elől, akik PET palackokban viszik haza, pedig kb ugyanezt a vizet ihatják szerintem a csapjukból is. A víztöltő néni szerint “Így legalább tudom mi van a vízben.” ami fura érvelés, hiszen az ivóvizet naponta bevizsgálják, a forrást meg nem, de ezen lendüljünk át. FINOM a víz, ez a lényeg.
Közbe beért a kiskörön Andi és Nezumi, hét és fél óra, ami igen szép teljesítmény ebben a hőségben egy vízvétellel. Illeti őket is nagy gratuláció, kalaplengetés! 🙂

Beértek!

Nekünk 55-60 km-től jött el az, amikor nagyon iparkodni kellett. Van itt egy ritka ronda alamuszi hosszú homokos emelkedő, ami csak akkor lehetne rosszabb, ha napnak is kitett. Rengeteg szarvaslégy próbált, hát nem is tudom mit csinálni velünk, leginkább úgy néztek ki, hogy csak idegesíteni akartak, el nem tudom képzelni miért jó nekik körülöttünk keringeni. A Szénás második megközelítése a piroson maga a nagyoncsúnya indulatszó. Beletörődve lendületesen caplattunk fel-fel-fel és még egy kicsit fel.
Na aztán elkezdett dörögni az ég. 😀 Bakker!

Onnan szemből jöttünk

Néztük az időt, volt kb 40 percünk megtenni a maradék hat kirit. “Ha nincs meg a futó szint, inkább be se írjanak.” mondta kettőnk közül a motiváltabb, majd elkezdte tolni a lejtőn úgy, alig bírtam a nyomában maradni. Nagyon lestük a tracket is, mert egy elkúrás már nem fért volna bele, én magamban hozzátettem, hogy egy tanyázás sem, de Szilvi úgy ment az eleredő esőtől csúszós köveken lefele, hogy nevetnem kellett a korábbi kijelentésén, miszerint lejtőn nem mer futni. Egy lapra tettük fel, ha bármi hiba jön, akkor nem érünk be és ez lesz a legkisebb gondunk. Szakadt az eső, kiértünk az erdőből, itt már baj nem lehet, solymári aszfaltos utcák szevasztok, hova kellett így sietni, drága Szilvi? Még van két perc a szintidőből! 😀
Én a magam részéről lerogytam a kerítés tövébe és léteztem, Szilvi meg jött-ment, pakolt, pörgött, puszilgatta Garmin FR 35-t, ami pont kibírta a 12 órás használatot. Jött az egyik szervező srác két cuki gyermekével, hozták az érmeket. Szilvi megjegyezte, hogy nem látott még így lepurcanni, mondtam, hogy nem is szokott előfordulni, én nem vagyok az a magamat kifutós fajta, de most ezt így kellett. Azt hiszem a befutóképünk elég bizonyíték, és itt már jó negyed órát pihentem.

Beértünk!

Ha tetszett ez a poszt, akkor biztos teszeni fog Nezumi első és második kis körének beszámolója, meg a többi terepfutós írásunk is, pl a Nulladik Balaton Trail, ami igazán exkluzív, hiszen kb tucat csapat volt.

5 thoughts on “Szénás Kör – kiskör is, nagykör is

1. Zárójel: a nordicos túratempót illik megsüvegelni 🙂 respekt és tisztelet, szakadt rólam a víz, hogy lépést tartsak Andival!
    A három ujj meg annak szól, hogy basszus végre lesz idő körbesasolni a Csergezánból! És tuti látni fogom onnan a három böhöm kéményt! És sikerült?