Rekorddöntés!

Rekorddöntés!

 64 

A Balaton Félmaraton siófoki versenyén 4:34-es átlagtempóban, 48:10-es első körre, sikerült 48:19-es másodikat tolnom, így két és fél perccel megjavítottam 2007-es, 1:39-es rekordomat. A hosszútáv blog új félmaratoni legjobbja: 1:36:29.

Feleségemmel egy óra  kellemes kocsikázás alatt leértünk a színhelyre, az autópálya szinte üres volt. A versenyen több ismerőssel is sikerült találkozni, bitliszbával, Enikővel és magával a nagy DK-val már a leparkolásnál összefutottunk. Én a verseny előtti izgulásban nem vagyok jó terefere partner, spuriztunk a versenyközpontba a rajszámért, sajnos nem is futottunk össze később. A versenyközpont felé viszont felismertek! Saaby törzsolvasónk és kedvese jött szembe, rajtszámmal, ámde átfázva. Váltottunk néhány szót, biztattam Saabyt, aki első félmaratonjára jött, de tényleg nagyon zaklatott vagyok verseny előtt, így léptünk tovább. Rajtszám, chip, póló, pisi. Átöltözés. Bemelegítés. Pisi. Bemelegítés folytatása. Izgulás.
Sokan voltunk, a szípker szerint 3000 futó jött el, igyekeztem minél előrébb állni, így pár méterrel az 1:30-as táblától startoltam, mert rossz tapasztalataim vannak a szűk utcán kerülgetéssel, és nem akartam magam egy ilyen tétversenyen idegesíteni. Két kulacs citromos-mézes feketetea fityegett az övemen, frissítőpontoknál még csak lassítást sem terveztem, mert nem akartam se a 3 fokos isoitalt az orromba önteni, se pedig az ilyenkor kialakuló forgalmi helyzet miatt tempót váltani. A rajt után hamar tisztult a mezőny, beálltam utazótempóra, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy ez 4:35 alatti ezreket jelent. A tervezett csúcsdöntéshez 4:38 elég lett volna, így amikor csak a hatodik kirinél csúsztam ki ebből egy mp-el, kezdtem megnyugodni. A komfortzónám határán futást jelző oldalszúrást csak egyszer éreztem nagyon kicsi ideig, így már tudtam, hogy nem fogom elfutni az első kört, akkor sem, ha néha-néha 4:30 alá is benézek. Szélesen vigyorogva integettem hát  a rajtnál fényképező kicsi feleségemnek, és úgy döntöttem ideje kicsit rákapcsolni. 12 kirinél a talpalávaló nótáimhoz léptettem a zenebonát a Lemúr Miki-féle Audioslave nyugijáról, és a dübörgő ritmusok, valamint az endorfin hátán stabil 4:30-as kiriket kezdtem futni. Nem is lassultam egészen 17 km-ig, ahol megszűnik a járda, és füves strandon kell bukdácsolni, ami az én zsibbadó lábujjamnak magát a poklot jelentheti. Nem tudom minek köszönhetem, de  a körömágyamba ilyenkor késként hasító kínzó fájdalom teljesen elkerült, mindössze némi zsibongást éreztem. Ennek ellenére belassultam, jött egy 4:48-as 18-nál, majd kettő 4:40 körüli, és ez már hajrának számított, mert legalább nem jelentett további lassulást. Tudtam, hogy jó idő lesz, de azért szépen akartam befejezni, így nagyon összeszedtem magam, mondogattam, hogy ha itt tartom magam, akkor az utolsó kirin úgyis bevisz az örömmámor, nem szabad tartalékolni. Végül 4:34-es hajrát hoztam összes, és azt kell mondjam, nem estem össze a célban, mint ahogy arra számítottam. Ez a pár végső km szenvedős volt, de úgy egészében nem futottam hullává magam. Ez biztos annak köszönhető, hogy nem hagytam, hogy a nagy lelkesedésben elfussam az elejét.
Nagyon helyesen a célban egyből le lehetett adni a csipeket, nagyon helytelenül viszont csak a maradék isoital és víz fagyoskodott az asztalokon. 10 perc alatt úgy rámhűlt az átizzadt szerelés, hogy fogam vacogott, így szó sem lehetett arról, hogy az eredeti tervek szerint ismerősöket keressünk, vagy várjunk a célban, hanem elspuriztunk a kocsihoz, ahol egy minden erotikát nélkülöző férfisztriptíz során száraz gúnyát öltöttem, majd bevágódtunk az autóba és csutkára teker fűtéssel jöttünk hazáig.

40 thoughts on “Rekorddöntés!

  1. Hinnye! Ez szép, mi több betyárjó idő, hatalmas gratula!

    S annak méginkább örülök, hogy felismertelek, és váltottunk pár szót(ilyen a celebsors, szokj hozzá)! Beszélgetés nekem sem ment nagyon-mint tapasztalhattad-kb. ötpercenként kerestem bokrot, mert a tojtoj brutál sorral várt.

    Nekem is megvolt az első 😀
    És nagyon élveztem!

  2. Még annyit hozzátennék, hogy azért nem lett volna rossz ha frissítésként nem jéghideg vizet meg isot kapunk, vagy legalább a célban egy meleg tea jól esett volna.

  3. Fú, ez állat idö. Miattad kezdtem 1:30-tól nézni az élö közvetítést, de valahogy mégis lemaradtam a befutódról. (Föttem közben)

  4. @pantomimes: @.Joe.: @BGy: @Sneci-ke: @pannonfunk: @Izmi Tom: @csiripiszli12: @borboleta: @effe: Köszönöm szépen mindekinek! 🙂

    @saaby.: neked is gratula, az összes hátráltató tényező ellenére becsületesen teljesítetted! ha van kedves írni róla, küld el nekünk!

    @bitliszbá: nagyon jó idő! szép volt! feleségem azt mondta, legközelebb téged érjelek utol, de ahogy elnézem ezt az 1:32-t, az még odébb lesz. 🙂

    @mgergoo: IT szalagod hogy bírta? akartam mondani, hogy pannonfunk módszerei a bemelegítésre-nyújtásra-erősítésre nekem nagyon bejöttek, érdemes kipróbálni, ha még nem tetted.

  5. @rrroka: Nagyon snájdig egy fiatalember! 🙂

    Vannak képek a BSI oldalán is:

    http://www.futanet.hu/cikk/8-balaton-maraton-es-felmaraton/balaton-maraton-es-felmaraton-kepcsarnok

    No, meg ami meglepett, itt is:

    http://www.futas.net/futoverseny/Balaton-Maraton/

    Vagy 5 képen megtaláltam magam, Nektek is jó keresgélést hozzá, megéri! Profi fotós képek, nekem a Vivicittáról sikerült elkérni a képsorszámok alapján a teljes felbontású fotót is, s láthattam 16megapixelben hogyan hullok szét! 🙂

  6. Tegnap nekem is sikerült a rekorddöntés, szóval fajin ez az edzésterv! 1:54-et futottam, ezzel, és egy perces gyorsulással, 21 (azaz huszonegy!) percet javítottam az első és egyben előző félmaratoni eredményemen:D Szeretném neked (Rrroka) még egyszer megköszönni a résztávos segítséget. annyira boldog vagyok :))))

  7. @borboleta: láttam a blogodon, hogy széthajtottad magad (nem szeretek ott kommentelni, mert nem látszik a radaron és elfelejtek visszamenni mindig) az edzésekkel, legalább egy hétig ne fuss! nem akartam beleszólnia lelkes edzéseidbe, de a pihenőnap kihagyása többet is árt, mint ha edzést lóg el az ember. az edzéstervek a pihenőkre épülnek, a szervezetünkben lakó szakik ekkor erősítik meg a szerkezeti elemeket, ha nem hagyjuk őket dolgozni, meg kötni a betont, akkor szétreped az egész alap. 🙂

  8. @rrroka: teljesen igazad van és tudom, hogy hülye vagyok/voltam, de most legalább egy életre megtanultam. Ha akarnék se tudnék most futni, mert annyira fáj a csípőm vasárnap óta, hogy járni is alig-alig:( Az a baj, hogy ha nagyon benne vagyok, akkor úgy érzem, hogy egy kimaradt edzés a világvége. Kezdek rájönni, hogy az egyedül futkosásnak több hátránya van, mint előnye, szóval nyugodtan szólj bele, nekem minden tanács aranyat ér:) Amúgy gondoltam rá, hogy átkonvertálódom blog.hu-vá, már ha lehet ilyet.

  9. @borboleta: pedig egy kimaradt edzés igazából még jó is, hiszen a soron következőre így rápihensz. persze ha az edzésterv felével elmarad az ember az már nem is az edzésterv, de ha 10-15% kimarad, attól még nem veszít a hatékonyságából. nekem szinten minden héten kimaradt egy, volt h kettő is. a keddi résztáv és a vasárnapi hosszúa legfontosabb, a többinek az a feladata, hogy munkában tartson. ezért nagyon fontos a hétfői szünnap, mert akkor fejlődik az ember a regeneráció alatt. ha ezt kihagyod, akkor jön a sérülés, és a fáradás.

  10. Rrroka, a fene egyen meg! Ez hol fair? Azt hittem az1:37:50-emmel iden mar biztonsagban voltam…:-P Komolyra forditva: yaaaay!! Mekkora ido!! Szep munka!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük