Maratoni felkészülés, 1. hét

Maratoni felkészülés, 1. hét

 16 

Heti három edzés, benne egy hosszú, plusz két nap lakásfestés keresztedzésnek az nem is olyan rossz kezdés a maratoni felkészülésre. Ami kicsit aggaszt, hogy nem igazán estek jól a futások, ráadásul folyton álmos voltam a héten. Tolok egy kis vitamint, meg magnéziumot, kálciumot, azt majd meglátjuk hogy alakul. A Futók kézikönyve alapján próbálom tartani a tempónak megfelelő zónákat, de pulzusmérő nélkül, beszédteszttel, amit egy négy soros mondókával tesztelek.

“Tojás Tóbiás a falra ült,
Tojás Tóbiás lependerült,
Hiába száz ló, száz katona,
Nem rakják Tóbiást, össze soha.”

Hétfő

Kényelmes futás 3-as zónában (beszéd kényelmetlen, tempó kissé nehéz), nem volt vele gond.
Idő: 00:39:30
Táv: 6.9 km
Tempó: 05:43


Szerda

Futás 4-es zónában (beszéd csökken, tempó nehéz). Így utólag visszagondolva itt kicsit lassabban mentem, mint kellett volna, de 5 perccel többet, mert elszámoltam kicsit a pályát.
Idő: 00:39:10
Táv: 7 km
Tempó: 05:36


Péntek

Hosszúfutás délután négykor, a tétényi közkutak felé tervezve. Elvileg 3-as zóna, de ez hosszúnál kicsit kényelmetlenül lassú érzés. Odafele összefutottam egy olvasónkkal is, épp a legjobbkor, mert kezdtem azon gondolkodni, hogy a hőség miatt vissza kéne kanyarodni. 🙂  A fordító után a zóna tartásával már nem törődtem, csak haza akartam érni. A beszédteszt nem ment volna, de a tempóm összességében mégis lassult a visszaúton, kemény ez a 30 fok. 
Endomondóval mértem a távot, ami az első 7 kilométeren egyet mért csak, erre nem mondok semmit. Azért fura, mert az útvonalat az rögzítette. Ráadásul a TCX exportját sem eszi egy az egyben a Nike+ weboldala.
Idő: 01:46:38
Táv: 18 km
Tempó: 05:55

endomondo_fail_1.png 

A hét tapasztalata, hogy nem vagyok nagy formában, kicsit aggódom is a szelidi 33 kilométeres táv miatt. Ráadásul három kört kell majd futni, iszonyat kemény lesz nekikezdeni a harmadiknak, ha ilyen szarul fog menni, mint a pénteki hosszú…

Maradjatok velünk, hiszen hamarosan egy Garmin Forerunner® 910XT teszttel jövünk!

 

8 thoughts on “Maratoni felkészülés, 1. hét

  1. Itt van leírva, hogy viheted fel a Nike-ra az Endomondo mérését: http://www.nyest.hu/hirek/senki-sem-maradhat-ki-vagy-le (Legalábbis két éve még így működött.)

    Az, hogy az első hét kilométeren csak egyet mért, csak abból fakadhat, hogy nem vártad meg, míg műholdat talál… esetleg rögtön indulás után elveszthette, és csak utána találta meg, de ez nagyon valószínűtlen.

  2. @iramszarvas: a feltöltést ott próbáltam, amit linkelsz, de ott azt mondja “Error message: 1 is smaller than the minimum (3): number of points (1)”, amit még nem volt időm/kedvem értelmezni és megfejteni.

  3. @rrroka: Hát én ilyet még sosem láttam Endomondón, nem is értem, mit csinálhat. Olyan, mintha kifutottál volna a képből, majd 7 kilométert lefutva visszajöttél volna.

    A feltöltőssel annak idején nekem is voltak problémáim, de a fejlesztő srác nagyon készségesen segített. Esetleg próbálj írni neki.

  4. @rrroka: Teleportálást már tapasztaltam, de ha ez az, akkor azt kellett volna írnod, hogy nyolc kilométert mért az első kilométeren… 🙂

    Az egyébként lehet, hogy Nike szűri az illegális ugrásokat, és ezért nem engedi feltölteni. Remélem, a következő jó lesz, és kiderül, hogy működik-e a feltöltés…

  5. A jövő szombati Szelídi tófutástól én is tartok egy kicsit, de max. négykézláb futok be (ahogy a versenykiírásban is szerepel) 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük