Edzések és tervek

Edzések és tervek

 25 

A Balboa után rájöttem, hogy akkor edzek rendesen (rendersebben…), ha van valami belátható cél a közeljövőben, így aztán jó három hete tervezgetem, szervezgetem a versenyeket, futómegmozdulásokat amiken részt szeretnék venni idén. A Vértes maraton egy nagy kihívás lett volna, de végül számtalan racionálisan indokolt okból az emócionálisan vágyott indulás ellenében döntöttünk. Találtunk helyette mást, kis verseny, közel, terep, igaz negyed annyi táv. Szóval idei tervek:

Még sosem fordult elő velem, hogy hónapokra előre gondolkodtam volna, ha emlékeztek tavaly is folyamatosan lekéstem a SPAR maraton kedvezményes nevezését, amellett, hogy a haverokat emailben figyelmeztettem, hogy nehogy lekéssék, és végül ki sem merem mondani mennyiért neveztem. Többek között ezért üres még az őszi időszak, ott jellemzően BSI versenyek vannak (Nike félmaraton, SPAR maraton, Balaton maraton), és még nem tudom hogy szeretnék-e indulni ilyen ár/tömeg/táv arányú versenyeken. Lemúr Miki már nevezett a maratonra, én egyelőre nemet mondtam, de ahogy ezeket a sorokat írom, kicsit inog az elhatározás…

A BSI alternatívák keresésében nagy segítség Róka Laci Kétezerért Félmaraton Négyért Maraton Facebook csoportja, aminek célkitűzésével maximálisan egyetértek. Segít még Sneci Spurimagazinos futónaptára, és a futónaptár.hu, ami két inkább funkiconális, mint szép oldal. 🙂

Szóval vannak célversenyek, ezekre készülni illik, így aztán a heti egy futást próbálom kettő-háromra emelni legalább. Gazdagréten 10 kirin indulok, azt ígérik a szervezők, hogy szintes-terepes megmozdulás lesz, így dombozással és rövidebb tempós távokkal fogok készülni rá, a hétvégi hosszúfutások mellett. 
A tópartin szeretnék végre nem kifogyni a készletekből az utolsó 7 kilométerre. A tárnoki buli verseny lesz, de tempós futással akár helyezést is érhetnénk el. A Balboán szeretnék két óra közelébe kerülni. A Szelidi-tó jóval több egy félmaratonnál, illene odatenni magam, és hasonlóképpen nem meghalni, mint a tópartin. Van mire edzni, megvan a motiváció.

A héten még bizonytalankodtam, hogy miként kéne edzeni, így csudaszépen bontkozó tavaszi időben a gátra futottam le, ami sík, aszfaltos, kényelmes. Próbáltam ésszel a Fekete Lyuk alatt futni, többször kellet tudatosan lassítanom. Közben amikor eszembe jutott, akkor a chifutás kislépés-dőlés kombójára fókuszáltam, szóval nagyon figyeltem végig. Aztán a végén az is kiderült, hogy nem is volt ez annyira lassú, 5:35-ös tempó.

Idő: 01:21:00
Táv: 14.5 km
Tempó: 05:35

Hát így.

13 thoughts on “Edzések és tervek

  1. @Dobzse: hány éve tervezzük a Kékest? 5? 🙂 még mindig nem biztos, hogy megéri 12 kilométer futásért 100 kirit autózni, még akkor sem, ha van benne 600 méter szint. 🙂

    @Sekiwake: az UB az egy teljesen blogon kívüli sztori, még nem tudom mi a helyzet vele…

  2. 30 km-nél messzebbre nem visz a verda, vagy mi van? :)))) Négyen már elég költséghatékony tud lenni a dolog.
    UB-ra tavaly kellett volna jönnötök, délután kettőkor volt a rajt, addigra elviselhető mértékűvé válik egy esetleges másnaposság. Az idén reggel nyolckor van a rajt -> korai fekvés. :)))

  3. @BGy: fel lehetne állítani egy egynletet, amiben a távolság, versenytáv és a nevezési díj szerepel, utána behúzni a grafikonon a szintet, ami még belefér… 😀 objektív megoldás lenne.

  4. Szép tervek. A logisztikába néha-napján szerintem tudok majd segíteni. Pld. április 7-én. Bár most áttértem a bringára 1-2 hete – riksáskodást Agárdig nem vállalok két ilyen “állatnak” – maradunk az autónál a le(jt)menetben 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük