Maratoni felkészülés, 2. hét /12 hét

Maratoni felkészülés, 2. hét /12 hét

 123 

Heti három edzés, elszánt vagyok, mint egy politikus, ha a saját béremeléséről van szó. A héten jó meleg volt, dehát július-augusztus váltásánál ennek így is kell lennie, egyetlen probléma, hogy nem valami tavacska partján futogatok, hogy utána a hűs habokba márthassam izzadt testem. Júliusban összejött 77 km (mi lett a hátunk mögött rovattal…?!), így a hármas szabály alapján, mely szerint a napi átlag kilométered háromszorosánál jön el a fal egy maraton esetében már majdnem 8 kiriig bírnám gond nélkül… 🙂

Kedd

Reggeli edzést tartottam, 2,5 km max futás volt, meg utána kb. 30 perc 3-as zónás futás. Igyekszem a zónákat jobban tartani, mint múlt héten. A 2,5 km-t a gáton nyomtam 10:50 lett, 4:20-as tempó, elég jól ment. Utána elkocogtam a 6-os útig, meg vissza kútig, pont elég volt ennyi meló előtt.

Idő: 00:39:52
Táv: 7.3 km
Tempó: 05:28

Szerda

Izgalmas “pulzuslétra” nevű futás volt az edzéstervben, én ezt pulzusmérés hiányában átalakítottam tempófutásra, a háztömb körül nyomtam 8 kört, kétszer 2-3-4-5 zónában futva egy-egy karikát. A háztömb 950 méter, 6:00-5:30-5:00-4:30 tempóban mentem kb., nagyon jól be tudtam határolni a zónákat és tempókat, érdekes volt a különböző sebességek között figyelni a futásélményt, ebből a fajta edzésből szerintem tök sokat tanulhat magáról minden futó.

Idő: 00:42:00
Táv: 7.6 km
Tempó: 05:32

Péntek

A harmadik edzés a hosszúfutásé, de olyan meleg volt még fél hétkor is, hogy nem volt kedvem a múltheti sík 18 kiris úthoz, inkább a 15,7 kilométeres dombos útvonalam felé mentem, arrafele is van három közkút. Ebből az első üzemszüneten volt a csatornázás miatt, még jó, hogy számítottam erre és nem öntöttem a fejemre a kulacsok tartalmát a dombokat járva. Ez nagyjából északi iránynak köszönhetően már mindenhol árnyékban futottam, jól ment, nem zavarta hőség, de azért működő csapoknál elég jó pacsálást csaptam. Figyeltem a sebességre, valahol a 3-as zóna tetején szerettem volna tartani, amit a dombokon és a lejtőkön kicsit nehezebb beazonosítani, de itt előjön a beszédteszt előnye a a pulzusméréssel szemben, hiszen ezeket egy korábban, ideális körülmények között mért maximális eredményhez képest határozzuk meg, amit 30+ fokban és dombokon dobhatunk a csudába, ezzel szemben a beszédteszt pillanatnyi visszajelzést ad, könnyű felmérni vele a tempót.

Idő: 01:28:31
Táv: 15.68 km
Tempó: 05:39

Jó kis hét volt, elégedett vagyok, de a hosszú futásról hazafele végig azon gondolkodtam, hogy át kéne rakni azt a vasárnapi szelidi 33 kirit csak két körre, és a délelőtti hőségben megelégedni 22 kilométer teljesítésével, ez a jövőheti edzéstervhez is közelebb állna.

Nem lenne megfutamodás, ugye? 

14 thoughts on “Maratoni felkészülés, 2. hét /12 hét

  1. Gondoltam, hogy el akarod enni előlem az összes csalamádés zsíroskenyeret, meg kifürdeni az egész tavat! 🙂
    A két kör az 23 kilométer, ha e körüli az edzésterved ne legyél Mr. Sztahanov. 😉

    A pulzusmérés kritikáját nem értettem (amúgy nem vagyok kütyühívő), ha a max. pulzusod X százalékán futsz, az szerintem egzakt a terhelés szempontjából.

  2. @saaby.: egyébként tényleg félek, hogy elfogy a frissítés mire a 33 kirisek beérnek… 🙂 a pulzusmérést átgondolom, mert asszem igazad van. az volt a gondolatmenet, hogy a hőség miatt 5-10 ütéssel is magasabb lehet a pulzus, így aztán a zónákat hamarabb eléri, de most hogy így belegondolok, ez így van jól. 🙂 mindegy, nem veszek fel pulzusmérőt, zavarna, hogy mindig skubizni kell.

    @ThufirHawat: eskü, hogy így lesz? 🙂

Vélemény, hozzászólás?