Maratoni felkészülés, 2. hét /12 hét

Maratoni felkészülés, 2. hét /12 hét

 23 

Heti három edzés, elszánt vagyok, mint egy politikus, ha a saját béremeléséről van szó. A héten jó meleg volt, dehát július-augusztus váltásánál ennek így is kell lennie, egyetlen probléma, hogy nem valami tavacska partján futogatok, hogy utána a hűs habokba márthassam izzadt testem. Júliusban összejött 77 km (mi lett a hátunk mögött rovattal…?!), így a hármas szabály alapján, mely szerint a napi átlag kilométered háromszorosánál jön el a fal egy maraton esetében már majdnem 8 kiriig bírnám gond nélkül… 🙂

Kedd

Reggeli edzést tartottam, 2,5 km max futás volt, meg utána kb. 30 perc 3-as zónás futás. Igyekszem a zónákat jobban tartani, mint múlt héten. A 2,5 km-t a gáton nyomtam 10:50 lett, 4:20-as tempó, elég jól ment. Utána elkocogtam a 6-os útig, meg vissza kútig, pont elég volt ennyi meló előtt.

Idő: 00:39:52
Táv: 7.3 km
Tempó: 05:28

Szerda

Izgalmas “pulzuslétra” nevű futás volt az edzéstervben, én ezt pulzusmérés hiányában átalakítottam tempófutásra, a háztömb körül nyomtam 8 kört, kétszer 2-3-4-5 zónában futva egy-egy karikát. A háztömb 950 méter, 6:00-5:30-5:00-4:30 tempóban mentem kb., nagyon jól be tudtam határolni a zónákat és tempókat, érdekes volt a különböző sebességek között figyelni a futásélményt, ebből a fajta edzésből szerintem tök sokat tanulhat magáról minden futó.

Idő: 00:42:00
Táv: 7.6 km
Tempó: 05:32

Péntek

A harmadik edzés a hosszúfutásé, de olyan meleg volt még fél hétkor is, hogy nem volt kedvem a múltheti sík 18 kiris úthoz, inkább a 15,7 kilométeres dombos útvonalam felé mentem, arrafele is van három közkút. Ebből az első üzemszüneten volt a csatornázás miatt, még jó, hogy számítottam erre és nem öntöttem a fejemre a kulacsok tartalmát a dombokat járva. Ez nagyjából északi iránynak köszönhetően már mindenhol árnyékban futottam, jól ment, nem zavarta hőség, de azért működő csapoknál elég jó pacsálást csaptam. Figyeltem a sebességre, valahol a 3-as zóna tetején szerettem volna tartani, amit a dombokon és a lejtőkön kicsit nehezebb beazonosítani, de itt előjön a beszédteszt előnye a a pulzusméréssel szemben, hiszen ezeket egy korábban, ideális körülmények között mért maximális eredményhez képest határozzuk meg, amit 30+ fokban és dombokon dobhatunk a csudába, ezzel szemben a beszédteszt pillanatnyi visszajelzést ad, könnyű felmérni vele a tempót.

Idő: 01:28:31
Táv: 15.68 km
Tempó: 05:39

Jó kis hét volt, elégedett vagyok, de a hosszú futásról hazafele végig azon gondolkodtam, hogy át kéne rakni azt a vasárnapi szelidi 33 kirit csak két körre, és a délelőtti hőségben megelégedni 22 kilométer teljesítésével, ez a jövőheti edzéstervhez is közelebb állna.

Nem lenne megfutamodás, ugye? 

14 thoughts on “Maratoni felkészülés, 2. hét /12 hét

  1. Gondoltam, hogy el akarod enni előlem az összes csalamádés zsíroskenyeret, meg kifürdeni az egész tavat! 🙂
    A két kör az 23 kilométer, ha e körüli az edzésterved ne legyél Mr. Sztahanov. 😉

    A pulzusmérés kritikáját nem értettem (amúgy nem vagyok kütyühívő), ha a max. pulzusod X százalékán futsz, az szerintem egzakt a terhelés szempontjából.

  2. @saaby.: egyébként tényleg félek, hogy elfogy a frissítés mire a 33 kirisek beérnek… 🙂 a pulzusmérést átgondolom, mert asszem igazad van. az volt a gondolatmenet, hogy a hőség miatt 5-10 ütéssel is magasabb lehet a pulzus, így aztán a zónákat hamarabb eléri, de most hogy így belegondolok, ez így van jól. 🙂 mindegy, nem veszek fel pulzusmérőt, zavarna, hogy mindig skubizni kell.

    @ThufirHawat: eskü, hogy így lesz? 🙂

  3. Megnyugodtam, hogy ti sem nyomjátok négyperces ezrekben a 10 km-eket. Nem bírom a meleget, ismét meggyőződtem róla ezen a héten. Ma mennem kellene futni, de bazi másnapos vagyok, alig bírok dolgozni. “Keresztedzés” volt tegnap este. :))))

  4. Én is oda gyúrok épp, nékem ez lesz a zzelső. Ha majd egy metállvilla görcsbe állt újjú futót látok, üdvözlöm, jó eséllyel te lezel az. 🙂

  5. @BGy: azért nem megyek 4 perces ezreket, mert félek, hogy az ellenszélben megfagynék! 🙂

    @csiripiszli12: esőmentes, délelőtt kicsit felhős, futás után strandolós időt szeretnék, estére enyhe széllel, lehet?

    @Joe.: néztem a blogodon a 155ös pulzus/4:40 tempót, az már nem rossz, szóval a metálvillámat sose fogod látni, ha nem hátrafele nézelődsz. 🙂

  6. @saaby.: úgy, hogy ez egy fizetett reklám blog lesz, jól eltalált első poszttal, amire soka odafigyelnek. aztán majd jön, hogy flabélos, powerplate, vagy vmi más szarsággal kell sportolni. ne is figyelj rájuk.

  7. @saaby.: Igaza lehet rrroka szaktarsnak, szerintem is ki akarnak jönni a 8perces treningkazettaval. No de azzal nem szamolnak, hogy mi titokban majd jol piacra adjuk a 7!!!! perces kazettat, es learatjuk a piacot. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük